Blog

9 Rzeczy które możesz zrobić przed śniadaniem, a które dadzą Ci silę do działania !

Nie, nie będzie to tekst w stylu co milionerzy robią przed śniadaniem – weź z tego przykład, a staniesz się jednym z nich. Jestem wręcz przekonany, że z robienia zaproponowanych przeze mnie rzeczy nie przyjdzie Ci ani miłość, ani szczęście, ani bogactwo. Jeśli nawet chciałbyś tego wszystkiego w odwrotnej kolejności to i wtedy nie masz na co liczyć na takie rezultaty. Jestem natomiast pewny, że robiąc „te rzeczy” przed śniadaniem pokażesz sam sobie, że jesteś w stanie się zmobilizować i być sprawczym, a finalnie przełożysz tę „sprawczość” to na dalszą część dnia !

Przed przejściem do szczegółów dodam jeszcze, że rzecz jasna jestem w stanie przyjąć, że niektórzy pewne rzeczy robią – wedle własnych ocen – najlepiej w nocy i uważają się za tak zwane „sowy”. Tym z Was, którzy nazywają siebie „Sowami” mogę powiedzieć przede wszystkim to, że przez około 27 lat swojego życia byłem przekonany że w nocy jestem najbardziej produktywny! Co więcej, teraz dalej to potwierdzam chociaż obecnie na nieco innych zasadach, o których niebawem. W każdym razie, niezależnie od tego o której wstajemy chyba każdy ma kilka chwil na tak zwany „rozruch” i w tym artykule będą rzeczy, które na ten „rozruch” Ci proponuję !

Obudź się godzinę wcześniej

Ujmę to tak, nie jest to z pewnością rada dla tych, którzy już teraz wstają dużo wcześniej niż by mogli, gdyby chcieli wszystko robić w porannym pośpiechu i rozgardiaszu. Ja osobiście obecnie wstaję o 5:00 choć czasem zdarzy mi się nieco zaspać – cóż, na szczęście nikt nie jest idealny ! W każdym razie, jeśli wstaniesz godzinę wcześniej, być może nawet nieco więcej niż godzinę, będziesz mógł swobodnie zrealizować swoje wszystkie „poranne rutyny”, który pozwolą Ci w dzień ruszyć już na pełnej prędkości ! Nie rób jednak tak, że obecnie ledwo wstając o 7:00 od jutro zaczniesz wstawać o 5:00 – powolutku przesuwaj porę budzenia o 10 czy 15 minut. Pamiętaj, ustalaj sobie cele w długim dystansie, bo jak chcemy za wiele osiągnąć „już” to najczęściej finalnie osiągamy „wielkie nic”.

Nie zapominaj też, że wcześniejsze wstawanie musi się łączyć z wcześniejszym chodzeniem spać !!! Może będzie tak, że na początku nie będziesz mógł zasnąć wieczorem, może być też tak że będziesz mega senny w ciągu dnia, ale uwierz mi – te kilka dni wytrzymasz, a finalnie zyskasz naprawdę sporo ! W tę godzinę o poranku, kiedy inni śpią, będziesz mógł zrobić naprawdę sporo !

Pościel łóżko

Jeśli nie śpisz w nim sam to nie ściel łóżka za raz po przebudzeniu jeśli osoba Ci w nim towarzysząca jeszcze śpi 😉 Niemniej jednak, zupełnie nie wiedzieć czemu, tak prosta rzecz jak zaścielenie łóżka daje bardzo duże poczucie sprawstwa już na sam początek dnia, więc nie zapomnij o tym ! Po prostu, możesz już z samego rana odhaczyć pierwsze wykonane zadanie !

Soscial media, serwisy informacyjne i e-mail

Pewnie ze wszystkich rzeczy, których się spodziewałeś ta nie przyszła Ci do głowy jako coś co możesz zrobić przed śniadaniem ! Ale o co mu w ogóle chodzi ?! Mam włączyć socjale przed śniadaniem ? Już tłumaczę ! Niech Cię broni i tu wstaw odpowiednią dla Twoich przekonań istotę wyższą lub być może logikę żeby przed śniadaniem odpalać socjale, e-mail albo serwisy informacyjne ! Uwierz mi, że nic Ci stamtąd nie ucieknie, a z drugiej strony to odpalenie któregokolwiek z nich gwarantuje Ci szybki i duży dopływ złych informacji, od których tylko krok do wejścia w dzień w stanie znaczonego podenerwowania, a po co Ci to ? Co do e-maila, może akurat nie wzbudzi w Tobie aż takich emocji, choć różnie być może, to jednak nie po to wstałeś godzinę wcześniej żeby już teraz zająć swoją głowę pracą !

Szklanka wody

Spałeś niewątpliwie kilka godzin więc dobrze żebyś się nawodnił. Lekarzem nie jestem, ani też dietetykiem, ale nie słyszałem jeszcze o negatywnych skutkach nawodnienia organizmu. Jeśli chcesz dowiedzieć się na ten temat więcej w kontekście wiedzy fachowej to zachęcam Cię do poszukiwań na własną rękę – wystarczy wpisać w Google! Ja mogę powiedzieć, że z całą pewnością taki poranny „zabieg” zmniejsza poczucie głodu i pozwala naszemu organizmowi się „czymś zająć” co może być szczególnie ważne jeśli dla przykładu chcesz wyjść z rutynowego „porannego papieroska”, albo zamierzasz zmniejszyć ilość przekąsek w ciągu dnia przesuwając godzinę śniadania. Nie będę tu może robił kolejnego punktu, ale mogę powiedzieć, że szczególnie jeśli chcesz schudnąć to dobrym porannym rytuałem jest szklanka lekko ciepłej wody z cytryną, którą także Ci polecam !

Czytanie

Ponieważ może się tak stać, że ktoś ten wpis przeczyta przed 22 to podam to w wersji ocenzurowanej. Otóż, do porannej kawki, którą myślę że bez problemu będziesz mógł w spokoju wypić jeśli wstaniesz o godzinę wcześniej, idealnym będzie przeczytanie kilku stron książki !! Jakie tu widzę profity ? Być może będzie to beletrystyka, więc profitem będzie Twoja rozrywka, być może będzie to książka, z której da się wyciągnąć przydatne informacje wówczas profitem będzie nowa wiedza ! W każdym jednak przypadku, będzie to idealna gimnastyka dla naszego umysłu, która pozwoli nam zdecydowanie bardziej skutecznie podejść do swoich zadań zawodowych !

Medytacja

O korzyściach płynących z medytacji pisałem już więcej tutaj więc teraz nie będę się na ten temat rozpisywał przesadnie dużo. Pamiętaj jednak, że jeśli wstałeś wcześniej to prawdopodobnie bardziej dogodnej na medytacje chwili w ciągu dnia niż poranek nie znajdziesz. Z drugiej natomiast strony niewątpliwie jest tak, że jeśli teraz zapanujesz choć odrobinę nad swoim umysłem to w dalszej części dnia przyniesie Ci to znaczące profity. Nie zapominaj przy tym, że na panowanie nad umysłem masz o wiele lepsze warunki właśnie rano, gdyż po śniadaniu …. Zresztą sam wiesz, więc nie ma chyba potrzeby żebym Ci teraz o tym przypominał.

Sport

Dla mnie najlepsze zawsze było, jest i będzie bieganie. Ujmę to tak, o stanie napływu endorfin po bieganiu mówi się „haj biegacza”, a jeśli „wchodzisz w dzień” na legalnym haju, który dodatkowo zwiększa Twoją uważność, koncentrację i konsekwencje w działaniu to chyba lepiej być nie może ! W zasadzie jednak może, bo ten wywołany bieganiem jest jeszcze dodatkowo zdrowy i korzystnie wpływa na Twój organizm, a finalnie zwiększa ilość połączeń w mózgu. Cóż, jeśli nie bieganie, to zawsze może to być yoga, która z kolei pozwala Ci uzyskać większy balans i równowagę na resztę dnia. Działa też korzystnie na plecy, choć do tego trzeba dobrać odpowiedni zestaw ćwiczeń. Nie będę Ci tu pisał o korzystnym dla zdrowia wpływie sportu bo chyba wiesz, że takowy jest. Napiszę za to, że poranny sport bardzo zwiększa prawdopodobieństwo finalnego zrealizowania treningu, a jeśli jeszcze poprzedniego wieczora przygotujesz sobie wszystkie niezbędne elementy garderoby i obuwia tak żeby rano były pod ręką to masz niemal pewność, że trening będzie wykonany !

Zimny prysznic

Jeśli chcesz wejść w dzień naprawdę gotowy na wyzwania to zimny prysznic będzie idealnym do tego narzędziem ! Co więcej, jeśli jesteś tyle co po wysiłku fizycznym to będzie to wręcz przyjemne doświadczenie ! Pamiętaj tylko, że szczególnie jeśli zaczynasz nie musisz od razu przez cały czas tego prysznica lać zimną wodą po swojej głowie – to miejsce jest faktycznie najbardziej czułe na zimno, więc jeśli jeszcze nie czujesz się na siłach głowę oblewaj zimną wodą tylko w związku z jej myciem. Aha, nie wiem jak jest przy długich włosach, ale krótkie bez problemu można umyć bez ciepłej wody ! O poranku ja osobiście preferuję prysznice zimne, a nie naprzemienne, ale Ty próbuj i eksperymentuj aż znajdziesz to co najbardziej Cię interesuje !

Przygotuj zdrowe śniadanie

Tu bardziej odsyłam do Ultra Kuchni, którą prowadzi Aga. Niemniej przed śniadaniem pamiętaj, że nie jest bez znaczenia co „w siebie wrzucisz”. No nie jest akurat tak, że nie ma nic zdrowszego od płatków, bo większość z nich zawiera tony cukru. Czytaj etykiety żebyś wiedział co jesz ! To ważne, bo szkoda byłoby wkładać tyle wysiłku we wszystkie pozostałe kwestie, a na końcu poczęstować się samą chemią albo toną cukru ! Ani jedno, ani drugie nie wpływa bynajmniej korzystnie na dalszy bieg dnia, a porządne, zdrowe śniadanie i owszem !

… i na koniec kilka słów o tym, jak to wszystko zrobić !

Teraz pewnie zastanawiasz się ile na to wszystko trzeba czasu i energii ! Zacznę jednak od końca. Energię to dopiero będziesz mieć jak w ten sposób rozpoczniesz dzień ! Oczywiście nie upieram się żebyś powtarzał dokładnie ten ciąg sekwencji, przecież to Twój poranek i mi nic do tego ! Bez dwóch zdań, taki „mocny początek” dnia daje jednak energię do działania !

A ile to zajmuje czasu ? Cóż, u mnie jest tak, że jak wstanę o 5:00 to uwzględniając zrobienie wszystkiego co powyżej, zjedzenie śniadania, wyjście z psem na spacer (dobra – on nie lubi długich spacerów) i zawiezienie dzieci do przedszkola to na mniej więcej 8:30 jestem już w Kancelarii.

No i nie zapominaj, to żeby tak zacząć poranek realnie zaczynasz dzień wcześniej kładąc się wcześniej spać i przygotowując sobie dla przykładu strój sportowy na rano ! Jeśli przygotujesz sobie też pod ręką wodę do wypicia, kawę w imbryku, czy cytrynę do zalania jej wodą to Twoje szanse jeszcze bardziej rosną !

Powodzenia !

Jeden Komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *